Социални услуги

Дата на публикуване: 27.06.2025 12:20

                         С Ъ О Б Щ Е Н И Е

Обществено обсъждане на предложението за Общински годишен  план за социалните услуги

Община Аврен организира обществено обсъждане на проект на Общински годишен план за социалните услуги през 2026 г. на територията на община Аврен. в изпълнение на чл. 62, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за планирането на социалните услуги.

До крайния срок на обсъждането, считано от датата на публикуване на материалите, на сайта на община Аврен, заинтересованите лица могат да представят писмени становища по проекта на еmail: kmet@avren.bg.

Проекта на общински годишен план за социалните услуги през 2026 г. на територията на община Аврен – може да изтеглите от тук.


Начална дата: 30.06.2025 г.

Крайна дата: 30.07.2025 г.

Забележка: Уведомяваме Ви, че има техническа грешка в изписването на начална и крайна дата. Същите следва да се четат като начална дата 27.06.2025 г. и крайна дата 27.07.2025 г.


П О К А Н А

В изпълнение на чл.62, ал.1 и ал.2, т.2 от Наредбата за планирането на социалните услуги, Община Аврен организира публично обсъждане на проект Общински годишен план за социалните услуги през 2026 г. на територията на община Аврен.

Материали по публичното обсъждане са публикувани на сайта на Община Аврен в секция „Новини“.

Обсъждането ще се проведе на 11 юли 2025 г. от 10:00 часа с. Аврен, ул. „Тодор Ноев” № 6 в сградата на Общински съвет - Аврен в зала„ Просвета“. На срещата са поканени членовете на Съвета по въпросите на социалните услуги.



МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ПРИЕ НАЦИОНАЛНАТА КАРТА НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ.

НАЦИОНАЛНА КАРТА НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ;
ПРИЛОЖЕНИЕ № 3 НА НКСУ - ЗА ОБЛАСТ ВАРНА;
РЕШЕНИЕ НА МС № 574 ОТ 08.08.2024 г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА НКСУ.



Асистентска подкрепа


 

Община Аврен закупи нов лек автомобил по проект „Закупуване на нов лек автомобил за предоставяне на социални услуги в Община Аврен“, по договор за съвместна дейност с Фонд „Социална закрила“ към Министерство на труда и социалната политика.

Изпълнени са целите заложени в проектното предложение: осигуряване на обществения ангажимент на ръководството към хората в неравностойно социално положение, които изпитват затруднения за включване в активния трудов и социален живот, чрез качествено и своевременно осигуряване на качествена грижа в домашна среда, подобряване качеството на живот и осигуряване на помощ и подкрепа на хора в неравностойно социално положение, възрастни хора, които не могат сами да задоволяват своите жизнени потребности и хора с ниски доходи.  подобряване условията на работа на персонала, с оглед всички потребители своевременно да получат качествени социални услуги, отговарящи на европейските стандарти.

  

 


От 15.01.2021 год. в Община Аврен се разкрива нова социална услуга – “Асистентска подкрепа”, като държавна делегирана дейност. Тя ще се предоставя на 31 лица от 10 асистента.
Новата услуга се създава след промени в нормативната уредба, влезли в сила с новия Закон за социалните услуги /ЗСУ/ и Правилник за прилагане на Закона за социалните услуги /ППЗСУ/, които очертават водещата роля на общините за провеждане на държавната политика в социалната сфера. Съгласно неговите разпоредби това е специализирана социална услуга, която включва подкрепа от асистент за самообслужване; движение и придвижване; изпълнение на ежедневни и домакински дейности; комуникация.
Асистентската подкрепа ще се предоставя на възрастни хора в невъзможност за самообслужване, които нямат намалена работоспособност или на деца и пълнолетни с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.
Осигуреният финансов ресурс предоставен на Община Аврен с държавния бюджет за 2021 г. е в размер на 123 535,00 лв., което ще даде възможност на 31 потребители да ползват почасови услуги в домашна среда, съобразени с индивидуалните им потребности от 10 социални асистента.
 
Необходими документи при кандидатстване за длъжност „социален асистент“:
  1. Заявление – декларация .
  2. Документ за самоличност – за справка.
  3. Автобиография.
  4. Копие от документ за завършено образование.
  5. Трудова книжка / при назначаване/.
  6. Медицинско удостоверение /при назначаване/.
 
Необходими документи при кандидатстване за получаване на почасови социални услуги:
  1. Заявление декларация ( по образец).
  2. Документ за самоличност на лицето /и законния му представител при необходимост/ - за справка
    3.Медицински документ, удостоверяващ здравословното състояние на кандидат-потребителя /ТЕЛК или др.медицински документи.
  1. Пълномощно ( в случай , че кандидатът за потребител не заявява лично).
Отговорен служител от общинска администрация Аврен - Иванка Семова специалист „Здравеопазване и социални дейности”, тел. за връзка – 0885 925 847, e-mail: zdraveopazvane@avren.bg
  Асистентската подкрепа през 2021 г. ще се предоставя почасово в съотвествие с индивидуалните потребности на потребителите.
      Лицата, които ще ползват асистентската подкрепа през 2021 г. не заплащат такса.
 
Документите се подават в деловодството на Община Аврен лично или чрез упълномощено лице, на адрес: с. Аврен, Община Аврен, Област Варна, ул. „Йордан Ноев” № 50 от 08.00 часа до 16.00 ч. всеки работен ден или по електронна поща:office@avren.bg.



На 15.05.2024 год. Кмета на Община Аврен -  г-н  Емануил Манолов подписа договор за съвместна дейност с Фонд „Социална закрила“ по проект  „Закупуване на нов лек автомобил за предоставяне на социални услуги в Община Аврен“.

Чрез закупуване на лекия автомобил ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд за работещите, ще се повиши качеството на предоставените услуги, ще се намали технологичното време за достигане до потребителите, ще се намалят транспортните разходи и ще продължи осигуряването на обществения ангажимент към хората в неравностойно социално положение, които изпитват затруднения за включване в активния трудов и социален живот.

С реализиране на дейностите по проекта продължава политиката на Община Аврен, за развитие на социалната политика , облекчаване условията на живот на лица от уязвими социални групи и подпомагане на лица в неравностойно положение.

 

 
 


СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНО ХРАНЕНЕ


  

„Социално предприятие за обществено хранене в Община Аврен” е разкрито през 2012 г.  Основната дейност на предприятието е предоставяне на топъл обяд на възрастни лица в пенсионна възраст. В община Аврен се реализира проект съвместно с Агенция за социално подпомагане за  социално слаби лица в невъзможност да посрещат ежедневните си нужди. 

Адрес: с. Аврен, Община Аврен, Област Варна, ул. „Тодор Ноев“, №8

Лице за контакти: Станислава Стоянова  – Директор „Социално предприятие за обществено хранене в Община Аврен”

Телефони за връзка: 05106/75 86

e-mail: spoh@avren.bg 

Основни дейности

I„Домашен социален патронаж”

  1. доставка на храназаплаща се такса в размер на 65,00лв. определена в Наредба за определянето и администрирането на местни такси и цени на услугите на територията на Община Аврен с решение на Общински съвет №223/12.05.2016 г.
  2. комплексни услуги от домашния социален патронаж
    • поддържане на личната хигиена и хигиената в жилищните помещения, обитавани от обслужвания;
    • съдействие за снабдяване с необходимите помощни средства при инвалидност или тежко заболяване;
    • помощ в общуването и в поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома или извън него;
    • битови услуги - закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост, заплащане на електрическа и топлинна енергия, телефон и други със средства на лицето;
    • съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на трудово-експертна лекарска комисиязаплаща се такса определена в Наредба за определянето и администрирането на местни такси и цени на услугите на територията на Община Аврен с решение на Общински съвет №2 от 20.12.2019г.

Заявление могат да подават:

  • лица над 65-годишна възраст
  • лица с намалена трудоспособност с първа и втора група удостоверена с ЕР на ТЕЛК
  • деца с увреждания, удостоверени с ЕР на ТЕЛК

С предимство се ползват лица с намалена трудоспособност над 90% с чужда помощ и самотните лица в пенсионна възраст.

Ветераните от войната са с предимство при ползването на услугите на СПОХ – домашен социален патронаж съгласно чл. 4 от Закона за ветераните от войните.

Необходими документи за кандидатстване:

1. Заявление по образец;
2. Документ за самоличност (за справка);
3. Копие ЕР на Телк/Нелк, протокол на копие на ЛКК
4. Други медицински документи , с което се удостоверява здравословното състояние на лицето 




II. ""Топъл обяд в община Аврен" по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г. от Европейски социален фонд плюс Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“.


2.1-Топъл обяд в община Аврен“

 

Заявление могат да подават:
    • лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;
    • лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа;
    • лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
    • лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
    • скитащи и бездомни лица;
    • лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.
  


Документи се подават в деловодството на Община Аврен на адрес:

с. Аврен, Община Аврен, Област Варна, ул. "Тодор Ноев" №8 всеки ден от 08.30 часа до 17.00 часа.

  
        
 

ЛИЧНА ПОМОЩ

 

Информация за включване в механизма лична помощ 

Закон за личната помощ

Наредба № РД-07-7 от 28 юни 2019 г. за включване в механизма лична помощ

ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ за включване в механизма лична помощ по реда на Закона за личната помощ

ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ за кандидатстване за асистент по реда на Закона за личната помощ

ДЕКЛАРАЦИЯ № 1

ДЕКЛАРАЦИЯ № 2



Прикачени документи

Наименование Брой тегления
Приложение 1 ПРОЕКТ ОБЩИНСКИ ГОДИШЕН ПЛАН 2026 - ОБЩИНА АВРЕН -.docx 36 Изтегли документ с име "Приложение 1 ПРОЕКТ ОБЩИНСКИ ГОДИШЕН ПЛАН 2026 - ОБЩИНА АВРЕН -.docx"
Прил.3.Област Варна.docx 175 Изтегли документ с име "Прил.3.Област Варна.docx"
Решение №574 от 8 август 2024 за приемане на НКСУ.doc 189 Изтегли документ с име "Решение №574 от 8 август 2024 за приемане на НКСУ.doc"
НКСУ.doc 185 Изтегли документ с име "НКСУ.doc"
Приложение №1 - потребител.docx 198 Изтегли документ с име "Приложение №1 - потребител.docx"
ZAKON_za_lichnata_pomosht.docx 215 Изтегли документ с име "ZAKON_za_lichnata_pomosht.docx"
NAREDBA_RD077_ot_28062019_g_za_vklucvane_v_mehanizma_licna_pomos (1).pdf 190 Изтегли документ с име "NAREDBA_RD077_ot_28062019_g_za_vklucvane_v_mehanizma_licna_pomos (1).pdf"
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ВКЛЮЧВАНЕ В МЕХАНИЗМА ЛИЧНА ПОМОЩ.docx 199 Изтегли документ с име "ИНФОРМАЦИЯ ЗА ВКЛЮЧВАНЕ В МЕХАНИЗМА ЛИЧНА ПОМОЩ.docx"
ДЕКЛАРАЦИЯ-1 - асистент.doc 188 Изтегли документ с име "ДЕКЛАРАЦИЯ-1 - асистент.doc"
ДЕКЛАРАЦИЯ -2 - асистент.doc 225 Изтегли документ с име "ДЕКЛАРАЦИЯ -2 - асистент.doc"
Приложение №4 - асистент.docx 170 Изтегли документ с име "Приложение №4 - асистент.docx"
Приложение №1 - потребител.docx 205 Изтегли документ с име "Приложение №1 - потребител.docx"
Приложение 1 Заявление декларация.doc 256 Изтегли документ с име "Приложение 1 Заявление декларация.doc"
Приложение 6 Декларация за съгласие за разкриване на данъчна информация.doc 264 Изтегли документ с име "Приложение 6 Декларация за съгласие за разкриване на данъчна информация.doc"